سرخط خبرها
خانه / بهينه سازي سايت / seo / چگالی کلمه کلیدی
Keyword Density

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی یا Keyword Density

چگالی کلمات کلیدی یکی از معیارهایی است که در بهینه سازی موتور جستجو جهت بررسی اینکه صفحه موررد نظر راجع به چه چیزی است استفاده می شود. چگالی کلمات کلیدی یک صفحه، درصد کلمات کلیدی به باقی کلمات در یک صفحه وب تعریف می شود. در موتورهای جستجوی اولیه، چگالی کلمات کلیدی به عنوان مهمترین عامل جهت مشخص کردن رتبه یک صفحه استفاده می شد ولی در حال حاضر این معیار از اهمیت کمتری برخوردار است زیرا داشتن چگالی زیاد کلمات کلیدی باعث جریمه شدن توسط موتورهای جستجو مخصوصا گوگل خواهد شد و سایت به عنوان اسپم معرفی می شود.

آخرین مرحله بررسی و آنالیز کلمات، برای مهم شناخته شدن آن ها برای موتور های جستجو چگالی کلمه کلیدی است. ربات ها این چگالی را، از طریق تیتر های سایت ، عناوین سایت ، متن داخل لینک ها و متون سایت تشخیص می دهند. وابستگی این کلمات مهمترین پارامتر می باشد.
به عبارت دیگر، چگالی به معنی  این هست: محاسبه تعداد کلمات در عبارات مختلف در متن و بخش های دیگر تقسیم بر تمامی کلمات (شامل کلمات کلیدی می باشد).
به عنوان مثال ، این دو تیتر را مورد بررسی قرار می دهیم:

تجارت چاپ
تجارت چاپ و غیره

مشخص است که اولی رتبه بهتری دارد. اولی چگالی ۱۰۰% دارد و لی در دوم چگالی ۵۰% است. البته نکته مهم تر این است که در نتایج جستجو کاربر معمولا روی اولی کلیک میکند. زیرا عبارت اول این را بیان می کند که این شرکت متخصص خدمات چاپ است. ولی عبارت دوم متخصص بودن شرکت در زمینه چاپ را زیر سوال می برد!
تا جائی که می توانید خود را متخصص نشان دهید یک بازار هدف را انتخاب کنید و تمام انرژی خود برای آنالیز کلمات کلیدی مرتبط را بکار بگیرید.
البته می توان با تکرار هوشمندانه کلمات یعنی همان بازی با کلمات چگالی کلمه را افزایش داد. ولی این امکان وجود دارد که شما به عنوان یک سایت هرز توسط گوگل شناخته شوید و از نتایج جستجو حذف شوید. در درس های آینده به این نکته بیشتر می پردازیم.

نحوه محاسبه چگالی عبارت کلیدی

فرمولی محاسبه چگالی عبارت کلیدی در یک صفحه جهت بهینه سازی موتور جستجوعبارت است از:

Nkr * Nwp / Tkn ) * 100)

Nkr: تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی

Nwp: تعداد کلمات در عبارت

Tkn: تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر

خروجی فرمول بالا چگالی عبارت کلیدی را مشخص می نماید. به عنوان مثال اگر یک عبارت از ۳ کلمه کلیدی تشکیل شده باشد و این سه کلمه ۴ دفعه تکرار شده باشد و مجموع کل کلمات ۴۰۰ عدد باشد چگالی عبارت کلیدی برابر است با ۳ درصد.

بهترین چگالی کلمات کلیدی

درصد بهینه برای چگالی کلمات کلیدی ما بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه است . نکته ای که می بایست به آن توجه نمایید این است که چگالی کلمات کلیدی تنها یکی از معیارهایی است که موتورهای جستجو جهت مشخص نمودن جایگاه یک صفحه استفاده می نمایند.

محل قرار گیری کلمات کلیدی

هر چه کلمه یا عبارت کلیدی سایت شما به اوایل متن یک صفحه نزدیکتر باشد، مورد توجه بیشتر موتورهای جستجو قرار می گیرد. فرض کنید که یک صفحه وب دارید که دارای متنی با ۱۰۰۰ کاراکتر است، حال در صورتیکه بتوانید از تعداد بیشتری از کلمات کلیدی خود در ۳۰۰ کاراکتر اولیه متن استفاده نمایید بسیار سودمند تر از این خواهد بود که در اواخر متن استفاده نمایید.

 

 

منبع:

http://seokar.com

آموزش و مشاوره بازاریابی اینترنتی

درباره ی rezaei

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

http://www.20script.ir