سرخط خبرها
خانه / بهينه سازي سايت / Pagerank / چند نکته در مورد PageRank
Colored bulbs in a row on a white background, 3D render
Colored bulbs in a row on a white background, 3D render

چند نکته در مورد PageRank

اغلب چه زمانی PageRank به روز می شود؟

در سال ۲۰۰۸ پنج بار این اتفاق رخ داد، ۲۰۰۹ هم پنج بار، یک بار در سال ۲۰۱۰، سه بار از سال ۲۰۱۱ تا الان. گرچه بر اساس تاریخ در طول سال به تعداد بسیار کم این لیست به روز می شود، اما در واقع بر اساس نیازها و اهداف گوگل مدام در حال به روز شدن است.

دلیل اینکه گوگل نمی خواهد مدام امتیاز PR صفحه شما را روزانه گزارش دهد این است که گوگل نمی خواهد شما را آزار بدهد به جایش شما را تشویق می کند و بر اساس ارزش آدم ها شما صفحه تان را طراحی و خلق کنید، اما در عوض این مشکل را هم به گونه ای حل کرده است.

خب در هر حال، شما چه یک سایت تازه بنیان یا که قدیمی داشته باشید، برای شما خوب است که بدانید امتیاز PageRank شما در حال به روز شدن است و شما نباید به آن چیزی که نوار ابزار گوگل گزارش می دهد مدام توجه داشته باشید. در عوض شما باید به بازاریابی بپردازید ٬ تجارت تان را گسترش بدهید ٬ محتوایای خوب تولید کنید و یا با کاربران رفتار خوبی داشته باشید .

Google Page Rank چگونه محاسبه میگردد؟

محاسبه پیج رنک توسط الگوریتم ها و فورمولهای بسیار پیشرفته صورت میگیرد، به صورت خلاصه میتوان گفت، هرقدر تعداد سایتهایی که به شما لینک داده باشند زیادتر باشد، به همان اندازه پیج رنک شما افزایش خواهد یافت. پیج رنک گوگل تقریبا بین هر ۳ الی ۶ ماه بروزرسانی میگردد.

چه لینکهای در محاسبه Google Page Rank محاسبه نمیگردد؟

لینکهای Nofollow در محاسبه پیج رنک محاسبه نمیگردد. اگر شما سایتی را در وبسایت خود به صورت Nofollow لینک کنید، موتورهای جستجو آن لینک را میبینند ولی در محاسبه پیج رنک، سایت لینک شده هیچ امتیازی از سایت شما نخواهد گرفت و در نتیجه لینکهای نوفالو نمیتوانند پیج رنک یک سایت را افزایش دهند. همچنان توصیه میگردد هر زمانی که خواستید به یک سایت اسپم لینک دهید، یا به سایتی که از آن مطئمن نیستید حتما لینک را به صورت نوفالو بگذارید.

از کجا Page Rank خود را ببینیم؟

سایتهای زیادی برای نمایش پیج رنک وجود دارد که از آن جمله میتوان به prchecker.info و mypagerank.net اشاره نمود.

چه سایت هایی با ما لینک داده اند؟

برای مشاهده لیست سایتهایی که به شما لینک داده اند عبارت ذیل را در گوگل جستجو کنید: (link:yourdomain.com) به جای yourdomain.com سایت خود را جایگزین کنید.

نکته : با جستجو این عبارت تمامی لینکهای ورودی به سایت شما نمایش داده نمیشود، برای مشاهده لیست کامل سایتهایی که به شما لینک داده اند به حساب گوگل وبمستر خود بروید و به آدرس  Google Webmaster tools -> Traffic -> Links to your site مراجعه کنید.

دیگر فاکتورها برای رتبه بندی در کنار PageRank

شما در کنار فعالیت های مربوط به PageRank می بایست توجه خود را نسبت به رتبه بندی اصلی سایت هم جلب کنید. برای افزایش و بهبود رتبه در رنکینگ های موتورهای جستجوی مختلف، دقت به نکات زیر مهم می باشد:

– اشتراک گذاری ها و لایک های فیسبوک
– تویئت های توئیتر
– اشتراک گذاری ها و لایک های گوگل پلاس
– مناسب بودن آدرس دامنه
– تعداد کلمات در صفحه
– ترافیک و بازدیدهای وب سایت
– سرعت بارگذاری صفحه

نكات طراحی و محتوای سایت
● سایت را با یك سلسله لینكهای واضح طراحی كنید. هر صفحه حداقل باید از طریق یك لینك متنی ساده در دسترس باشد.
● برای سایت یك صفحه SiteMap (نقشه سایت) طراحی كنید كه حاوی لینك صفحات مهم سایت باشد. اگر در سایت خود بیش از ۱۰۰ لینك دارید، صفحه SiteMap را به چند صفحه تقسیم كنید.
● درباره كلمات كلیدی كه كاربران برای دسترسی به سایت شما در موتورهای جست‌وجو تایپ می‌كنند فكر كنید و مطمئن باشید كه مطالبی درباره این كلمات در سایت شما وجود دارد.
● برای نمایش كلمات و لینك‌های مهم از متن بجای عكس استفاده كنید، زیرا جست‌وجوگر خزنده گوگل متون نوشته شده در عكس را تشخیص نمی‌دهد.
● برای لینكها و عكسها حتما از تگ‌های title و Alt بهصورت دقیق و درست استفاده كنید.
● لینكهای شكسته (لینك‌هایی كه به جای درستی اشاره نمی‌كنند) را درست كنید.
● اگر شما از طراحی سایت‌های Dynamic استفاده می‌كنید و در URL صفحات سایتتان كاراكتر (?) وجود دارد، باید بدانید كه كل موتورهای جست‌وجو نمی‌توانند این صفحات را به خوبی صفحات Static پیدا كنند.
● لینك‌هایی كه هر صفحه دارد باید حداكثر تعداد قابل قبولی باشد، حدود ۱۰۰ لینك.

نكات فنی
از یك مرورگر متن مانند Lynx برای تست كردن سایت خود استفاده كنید. چون اكثر جست‌وجوگرها سایت شما را همانند چشمان Lynx می‌بینند. اگر شما در سایتتان از جاوا اسكریپت، كوكی‌ها، اشیا session ، frame یا فلش یا هر چیزی كه جلوی دید برنامه‌های خزنده (Crawler) را بگیرد استفاده كرده باشید ممكن است این جست‌وجوگرها نتوانند صفحات سایت شما را به خوبی ببینند و index كنند.
● استفاده از SessionID جلوی برنامه‌های خزنده موتورهای جست‌وجوگر را میگیرد و چون آنها نمی‌توانند در سایت شما ثبتنام كنند تا صفحات را ببینند بنابرین تعدادی از صفحات شما هرگز در این جست‌وجوگرها ثبت نمی‌شوند.
● اگر از سیستم‌های CMS استفاده می‌كنید مطمئن شوید كه این سیستم توانایی ساخت صفحاتی كه گوگل می‌یابد را داراست.
● از پارامترهایی مانند “&id=” در لینك‌های صفحاتتان استفاده نكنید. چون گوگل این آدرس‌ها را index نمی‌كند.

نكات كلیدی
● صفحات را برای كاربر طراحی كنید نه جست‌وجوگرها یعنی چیزی را كه برای جست‌وجوگر میفرستید همانی باشد كه در سایت دارید و به كاربر نشان می‌دهید.
● از روش‌های حقه‌زدن به موتورهای جست‌وجو برای بالا بردن pageRank استفاده نكنید. چون اولین مشتریان شما بازدیدكنندگان شما هستند نه جست‌وجوگرها.
● از برنامه های تأیید نشده برای ثبت صفحات و چك كردن امتیاز خود در گوگل بهره نبرید. زیرا این برنامه‌ها قوانین گوگل را زیر پا می‌گذارند. مانند برنامه WebPosition Gold كه درخواست سایت شما را به چند مدل به گوگل میفرستد (برای گول زدن موتور جستوجوگر – با این كار جستوجوگرهای معمولی گول می‌خورند و فكر میكند سایت شما پرطرفدار است. اما گوگل آنها را پیدا می‌كند.) این برنامه‌ها ممكن است باعث شوند گوگل اسم شما را بطور كلی از لیست سایت‌های جست‌وجو حذف كند!!!

توصیه های ایمنی
● از لینك‌ها یا متن‌های مخفی استفاده نكنید.
● از cloak redirect استفاده نكنید.
● اQueryهای برنامهریزی شده به گوگل نفرستید.
● صفحه را با كلمات نامربوط به سایتتان لود نكنید.
● صفحات تكراری در دایركتوری‌ها و ساب دومین‌های سایتتان نسازید.

منبع:

http://techgozar.com

http://fa.toranjweb.com

www.seo724.ir

http://www.ccw.ir

درباره ی rezaei

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

http://www.20script.ir