سرخط خبرها
خانه / بهينه سازي سايت / seo / GOOGLE ADWORDS / مفاهيم پايه ای GOOGLE ADWORDS
google adwords1

مفاهيم پايه ای GOOGLE ADWORDS

هنگامي كه مي خواهيد براي اولين بار با ادوردز كار كنيد، با برخي از واژه ها و اصطلاحات تخصصي روبرو خواهيد شد كه در ابتدا كمي مبهم و گيج كننده هستند

براي اينكه بتوانيد با سيستم تبليغاتي ادوردز كار كنيد بايد با اين اصطلاحات آشنا شويد.

پرداخت هزينه به ازای هر كليك ( Cost Per Click ) ( CPC )

ادوردز بر اساس مدل CPC عمل مي كند. به عبارتي ديگر، هنگامي ادوردز از حساب شما هزينه ای بابت هر كليك کم می کند که كاربر بر روی تبليغات شما كليك كند. اگر تبليغات شما هنگام جستجوی يك كلمه، به كاربر نمايش داده شود ولی كاربر برروی آن كليك نكند، ادوردز هيچ هزينه ای از حساب شما كسر نخواهد كرد.

ميزان كيفيت آگهی ( Quality Score )

 در سيستم ادوردز، آگهي شما برای اينكه بتواندبرای يك كلمه كليدی نمايش داده شود، بايد از Quality Score كافي برخوردار باشد.

QS مقياسي براي سنجش كيفيت كلمه كليدی و آگهی تبليغاتی است و در تعيين كمترين هزينه ای ( Minimum First page Bid ) كه برای نمايش آگهی بايد پرداخت شود، نقش اصلي را ايفا مي كند. هرچه قدر ميزان QS بيشتر باشد، حداقل هزينه برای هر كلمه كليدی كاهش پيدا مي كند و درنتيجه شما هزينه كمتری را براي تبليغات پرداخت مي كنيد.

از عواملي كه در تعيين Quality Score نقش دارند مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • درصد نسبت تعداد كليك به دفعات نمايش آگهی  ( Click Through Rate ) يا همان CTR

  • ميزان تناسب و ارتباط متن آگهی با كلمه كليدی اختصاص داده شده به آن

  • اطلاعات مربوط به عملكرد كلمات كليدی در گذشته

  • ميزان تناسب صفحه مقصد با كلمات كليدی انتخاب شده در اكانت ادوردز

  • بسياري از عوامل ديگر

حداقل هزينه به ازاي هر كليك ( Minimum Bid )

حداقل هزينه ای كه شما مي توانيد براي يك كلمه كليدی اختصاص دهيد تا آگهی شما بتواند براي آن كلمه به نمايش در آيد را Minimum Bid گويند.

ميزان حداقل هزينه براي هر كلمه كليدي، توسط گوگل تعيين مي شود و همانطور که گفته شد، مقدار آن بستگي به Quality Score آگهي دارد. شما مي توانيد براي هر كلمه كليدي، قيمت جداگانه اي اختصاص دهيد ولي اگر مقدار آن از Minimum Bid كمتر باشد، گوگل تبليغات شما را در آن كلمه به حالت غير فعال در مي آورد و تبليغات شما با آن كلمه نمايش داده نمي شود.

درصد نسبت تعداد دفعات كليك بر روي آگهی به تعداد دفعات نمايش آن ( CTR )  ( Click Through Rate )

درصد نسبت تعداد دفعات كليك بر روي آگهی به تعداد دفعات نمايش آن را CTR گويند و معياری برای تعيين عملكرد آگهي هاي تبليغاتي در ادوردز به حساب مي آيد.

هر چقدر متن آگهي شما با كلمات كليدی تعريف شده براي آن، تناسب و ارتباط بيشتري داشته باشد به همان ميزان CTR آگهي شما بالا مي رود و اين نشان دهنده عملكرد خوب آگهي شماست.

هر چقدر CTR بالا برود، ميزان Quality Score نيز افزاريش يافته و با افزايش QS حداقل هزينه اي كه براي نمايش آگهي بايد پرداخت شود، كاهش مي يابد و در كل شما هزينه تبليغاتی كمتری پرداخت مي كنيد! پس افزايش CTR بسيار مهم است.

همچنين گوگل در بسياری مواقع هنگامي كه درصد نمايش به كليك شما كمتر از ۲ درصد باشد آن كلمه را با اين فرض كه نا مرتبط مي باشد غير فعال مي کند.

شبکه گوگل ( Google Network )

به مجموعه ای از وب سايت ها، موتورهاي جستجوگر و محصولاتي كه تنايج جستجوي گوگل و همچنين تبليغات ادوردز در داخل آنها به نمايش در مي آيد، Google Network گفته مي شود.

به عبارتي ديگر،در سيستم ادوردز، آگهي شما علاوه بر اينكه در صفحه اصلي گوگل نمایش داده مي شود، در ميليونها وب سايت ديگر كه عضو Google Network هستند نيز نمایش داده خواهد شد. اينكه آگهی در اين وب سايت ها به نمايش درآيد بر عهده شخص آگهي دهنده خواهد بود.

شبكه عظيم گوگل به دو قسمت تقسيم مي شود.

  • Google Search Network

شامل صفحه اصلي نتايج جستجوي گوگل، سايتهاي جستجوگر و هر وب سايتي كه نتايج جستجو گوگل در آن به نمايش در مي آيد نظير Froogle و EarthLink، است. آگهي هاي ادوردز مي توانند در كنار و يا بالاي نتايج جستجو ارگانيك ظاهر شوند.

  • Google Content Network

 اين مجموعه شامل صفحات خبری، وبلاگ ها و سايت هايی كه در شبكه ادسنس ( Google Adsense ) گوگل عضو هستند و برخي از وب سايت هاd ديگر مثل New York Times و Gmail مي باشد.آگهي هاي ادوردز مي توانند بر روي اين صفحات به شرط آنكه محتويات و URL صفحه مرتبط با موضوع آگهي باشد نمايش داده شوند.

موقعيت جغرافيايي و زبان

یكي از مهمترين مزایای تبليغات در گوگل ادوردز اين است كه شما مي توانيد آگهي خود را فقط در كشور خاص و زبان خاصي نمايش دهيد.

مثلا اگر بازار هدف شما، كشور انگلستان است مي توانيد در تنظيمات آگهي ادوردز، كشور انگلستان را به عنوان مقصد نمايش آگهی خود انتخاب كنيد. علاوه بر تعيين كشور و موقعيت جغرافيايي نمايش آگهي، ادوردز اين امكان را مي دهد كه آگهي خود را در زبان هاي گفتاري مختلف نمايش دهيد. مثلآ آگهي خود را تنها براي كاربران عربي زبان نمايش دهد.

شيوه نمايش آگهی ( Placement Targeting )

در ادوردز شما مي توانيد به دو صورت آگهي خود را تعريف كنيد. در واقع فرمت نمایش آگهی در گوگل به دو صورت است.

  • Keyword Targeting

در این روش آگهی خود را به همراه يك سری كلمات كليدی وارد كرده و گوگل تبليغات شما را هنگامي نمايش مي دهد كه يك كاربر، كلمه ای مرتبط با كلمات كليدی تعريف شده توسط شما، در Google Search Network جستجو كند. به اين روش به اصطلاح Keyword Targeting گفته مي شود،كه بسياری از تبليغ دهندگان از اين روش استفاده مي كنند. همچنين در اين روش، تبليغات شما در Content Network نيز به نمايش در مي آيد.

  • Placement Targeting

در این روش به آگهی دهنده اين امكان را مي دهد كه از بين سايت هايي كه در Google Network وجود دارند وب سايت و يا صفحه ای كه مورد دلخواهش است را انتخاب كند و آگهي فرد فقط در سايت مورد نظر او به نمايش در مي آيد.

ابزار تحقيق و انتخاب كلمات كليدی مناسب

براي اينكه بدانيد يك كلمه كليدی خاص در گوگل و شبكه هاي جستجوگری كه با گوگل قرارداد دارند، در طول يك ماه گذشته چند بار جستجو شده است، به ابزار تحقيق در مورد كلمات كليدی ادوردز گوگل سري بزنيد. اين ابزار اطلاعات بسيار ارزشمندی را در ارتباط با كلمات كليدی به شما خواهد داد.

شما با استفاده از اين ابزار می توانید كلمات مرتبط با كلمه كليدی اصلي مورد نظرتان را پيدا كنيد و آنها را در بهينه سازي صفحات سایتتان براي موتورهاي جستجوگر بكار ببريد.

https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

برای مثال اگر شما بخواهيد تعداد دفعاتي كلمه درآمد در گوگل جستجو شده است را پيدا كنيد، كافيست كلمه مورد نظر را در داخل ابزار مورد نظر وارد كنيد و روی Get Keyword Ideas كليك كنيد. گوگل ليستي از كلمات كليدی مرتبط با كلمه وارد شده، به همراه تعداد دفعاتي كه كلمه توسط كاربران جستجو شده است را در اختيار شما قرار مي دهد.

منبع:

http://www.artclick.ir

درباره ی rezaei

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

http://www.20script.ir